Oppstart av egen virksomhet

2.6.2022

Planlegg - og ikke glem kassasystemet

For å få realisert drømmen om en egen butikk, cafe eller restaurant er det mange ting å tenke på.
Og tar man de rette valgene i starten vil man kunne vie mesteparten av tiden til det man brenner for og liker aller best.

Definer og kartlegg dine behov- hva trenger jeg får å lykkes?  Forhandle innkjøp, skaffe lokaler med utstyr og innredning er en nødvendighet, og det må på plass. 
Men, for at man skal ha gode dager på jobb må systemer og det tekniske også være på plass.  Og det bør du tenke på tidlig i prosessen.
Nettverk og internett er helt nødvendig med alt som krever «sky» tilgang og kommunikasjon mot betalingstjenester, apper, online-bestillinger osv. Planlegg dette tidlig så du sikrer stabilitet og ikke uønskede driftsstopp

Sett fokus på valg av systemer helt fra starten av!
Vi påstår av valg av det rette kassasystemet og den riktige leverandøren av kassasystem er helt essensielt for å få til en effektiv, bærekraftig og lønnsom drift.
Kassasystemet setter standarden for hvor smart og effektivt du vil styre virksomheten din!
Hvis man velger feil fra starten av, får det følger senere. Det er viktig å velge et system man kan vokse med og bygge på/bygge ned… Gjør research og vurder derfor hvilket kassasystem som er riktig fra første stund i planleggingen.

Rett før og når du starter opp er det mye som skjer samtidig, da må du allerede ha tenkt på følgende:
Er opplæring av ansatte enkelt?
Hvor mye tid går med på administrasjon og de daglige rutiner?
Har vi de rette betalingsløsningene og følger vi lover og forskrifter?

Når du har startet opp og drevet noen dager og uker vil du gjerne se hvor lønnsomt butikken din går og hva du bør gjøre mer og mindre av; De viktige spørsmålene er mange!
Er prisene våre riktige?
Tjener vi nok?
Får regnskapsfører det de trenge?
Er utstyr og nettverk stabilt og kraftig nok?
Har vi for mye svinn og må innkjøpene tunes?
Rett og slett, har vi lagt inn tilstrekkelig innsats fra starten og kan hente ut gode rapporter osv.?

S8R har lang erfaring og registrerer tydelig forskjell på de som tar med seg oss i tidlig fase og de som anskaffer et kassasystem rett før de åpner.

En kasseløsning er mye mer enn å ta betalt fra kunden, og kassa leverandøren kan gi deg mye verdifull hjelp og veiledning, både i prosessen før du åpner og ut i drift.

Hvis du stiller deg følgende spørsmål:

·        Hva er viktigst for deg i et godt kassasystem?
         (tenk gjennom stabilitet, brukervennlighet på daglige funksjoner, administrasjon osv)

·        Hvis du kunne ta i bruk det perfekt salgs system, hva bør det inneholde?
         (f.eks hvilken funksjonalitet er et «must», hva må du ha og hva bør/ønsker du å ha?)

·        Hvordan frigjøre mer tid på administrasjon?
        
(hvor lett er det å gjøre endringer, hente ut rapporter, automatisere, integrere osv., som forenkler hverdagen)

·        Hva forventer du av en kassasystem-leverandør?
         (kan en leverandør hjelpe deg med tilknyttede tjenester og annen veiledning, komme i gang og support mm.)

·        Hvordan kan du best øke lønnsomheten og ivareta dine kunder?
         (kan det være aktuelt med tilleggstjenester, øke salget - f.eks.la kunder handle selv mm.)

Det finnes mange gode systemer på markedet, og alle er bygget opp på forskjellige måter og håndteres på ulike måter.
Så ta deg tid til å vurdere hva de ulike systemer leverer.
De generelle slags funksjonene har de fleste systemer, så hvilke tilleggs behov kan være avgjørende for deg?
Er tilstedeværelse og service fra leverandøren også viktig?
Noen er gode på det ene, andre er gode på noe annet.

Hvorfor velge S8R?

Vi har over 20 års erfaring med leveranse og utvikling av butikkdatasystemer.
Rask og trygg leveranse, kvalitets utstyr fra Lexit med høy servicegrad.
Vårt fokus fornøyde kunder, gi service med personlig engasjement.
Vi responderer raskt og er lett tilgjengelige med våre online support verktøy.
Vi kan i samarbeid med din regnskapsfører gi de tilgang og sette opp de beste rutinene og rapporter for din virksomhet.
Vi har kraftig skybasert backoffice som gir deg unike funksjoner. Administrer ditt system fra hvor som helst!
S8R har sky-basert & lokal lagring slik at du kan fint jobbe uten internett, samtidig se alt av hva som foregår i din bedrift mens du er borte!
Vår POS software er utviklet gjennom 18 år. Utviklingsteam på 10 personer.