Ofte stilte spørsmål

Vi i S8R ønsker å bygge en kraftig kunnskapsbase for at du som kunde skal ha den beste opplevelsen med våre kassasystemer

 

klikk her og last ned

Fjernsupport

Spør oss. Vi hjelper deg

[]
1 Step 1
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right
Hvordan bruker jeg kassa

vennligst se vår Quick-Guide, klikk her..

Brukermanualer

Vennligst følg våre brukermanualer, klikk her..

Vi prøver å holde dem så oppdater som mulig. Hvis dere føler at det er behov for flere guider og endringer vennligst gi oss beskjed. 

Hjelp !!! jeg har problemer med kassa!!!

De fleste problemene lar seg løse ved åta en restart av systemet.

Ta en restart av maskinen, av diverse årsaker får man kanskje ikke restartet på den tradisjonelle metode.

Alternativer: 
1. Slå av maskinen ved å gå inn på Alternativ 1 > Alternativ 2 > «Skru av maskinen», deretter slå på maskinen igjen ved å bruke av/på knappen. 
2. Du kan slå av maskinen ved å bruke av/på knappen på selve maskinen og deretter slå på igjen.
3. Du kan også «tvangs» avslutte maskinen ved å holde av/på knappen inne i par sekunder, og slå på maskinen igjen.

Obs! I enkelte tilfeller kan man tro at maskinen er avslått, men den gikk i hvilemodus, sørg for å holde knappen inne lenge nok.

Boble meldinger

Vennligst følg det som står i boble meldingen, og/eller meldings linjene…

Jeg får ikke trykket på knappene

Har du logget deg inn som ekspeditør ?

Du er kan skje i en transaksjon, Avbryt transaksjon og logg på som ekspeditør hvis behov. 

Ingen oppdateringer på BackOfficen

Sjekk internet tilkobling
Sjekk internet kabel
Sjekk ruter, eventuelt restart ruteren.
Restart kassa maskinen. 

Jeg har ingen kontakt med bankterminal

restart både kassa og terminal

 

Teknisk Support & Tilkobling

Fra kasse bildet > Alternativer 1 > Alternativer 2 > TeamViewer

Jeg får linsens feil

Kassa systemer henter lisens informasjon fra nettet, hvis maskinen ikke har vært på nett vil den i god tid i forkant begynne å visefeilmelding om lisen nøkkel.

Kassa kan stå offline i 18 dager uten lisens.

Vennligst koble den til internett for å løse problemet. 

Banklterminal ( NETS)

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat.

Bankterminal (Verifone)

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat.

endre tiitel

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat.

endre tiitel

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat.

endre tiitel

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat.

endre tiitel

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat.